اقتصاد جزیره قشم

بیش از ۱۲۰ واحد صنعتی فعال در منطقه حضور دارند که خیلی از آن‌ها شاخص هستند، مثل ذوب روی که ۱۰۰ درصد تولیداتشان صادراتی است و آلیاژ گستر که بخشی از تولیدات آن صادراتی است؛ همچنین شرکت سوپر پایپ، نت لوب و سیمان قشم و دی‌سی‌جی که اکثرا به کشورهای حوزه خلیج فارس و تعدادی هم به کشورهای اروپایی و آفریقایی صادر می‌شوند.

افزون بر این شرکت تولید قهوه در قشم یا شرکت آرتا شبکه که به تولید آنتن می‌پردازد و کلیه محصولاتش صادراتی است یا شرکت قشم ولتاژ که ربات تولید می‌کنند و از مشابه چینی آن قیمت پائین تری دارد و به آلمان صادرات دارند که در شرایط فعلی به دور از جنجال خبری این امر صورت می‌گیرد. در طول ۵ ماه گذشته کالاهایی نظیر توتون و تنباکو، نمک و گوگرد، خاک سیمان، مواد پلاستیکی، کاغذ و مقوا، چدن و فولاد و آهن، مصنوعات چدنی، سرب و راکتورهای هسته‌ای و دیگ‌های بخار آبگرم، ماشین‌آلات و قطعات آن از منطقه به ارزش ۸ میلیون و ۴۴۱ هزار و ۵۷۵ دلار از قشم صادر شده است.

اقتصاد قشم در بخش‌های گردشگری نیز بسیار فعال است و هرساله گردشگران فراوان داخلی و خارجی را به خود جذب می‌کند که از این‌رو می‌توان در زمینه ایجاد کسب و کار و سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف مرتبط با گردشگری فعالیت نمود.